- »

Monday, October 5, 2009

Perodua Myvi MPV?

Perusahaan Otomobil Kedua Sdn Bhd (Perodua), menyatakan akan mengeluarkan model yang lebih besar selepas pelancaran Perodua Nautica pada 9 Mei lepas.Pengarahnya, Datuk Hafiz berkata kenderaan baru itu akan berada dalam kategori MPV ataupun SUV. Tapi memandangkan SUV baru iaitu Nautica telah dikeluarkan pada tahun ini, ini secara tidak langsung menerangkan bahawa Perodua akan mengeluarkan MPV pada tahun hadapan.Katanya, setiap 2 tahun, Perodua akan mengeluarkan model baru yang hebat. SepertMyvi pada 2005, Viva pada tahun 2007 dan pasti ada model baru yang mendapat sambutan hangat pada 2009.Melihat kepada model jarak 2 tahun itu, dijangkakan MPV yang berasaskan rekaan Myvi juga akan dikeluarkan. jika dilihat Perodua masih tidak lari jauh dari rekaan myvi seperti viva dan nautica yang mempunyai ciri-ciri myvi.Yang pastinya pembeli mengharapkan kenderaan MPV baru perodua yang mempunyai design unik dan tiada iras myvi pada akan datang.




Saturday, October 3, 2009

Nak Pilih Jodoh Yang Mane ???


Jodoh terbahagi kpd TIGA ,iaitu :

1) JODOH DARI SYAITAN
Iaitu lelaki dan perempuan yang berjalan berpegangan tangan dan menuju ke arah kemaksiatan. apabila si perempuan tadi mengandung,barulah si lelaki tadi menikahi perempuan tersebut.

2) JODOH DARI JIN
Iaitu lelaki yang menyukai seorang perempuan yang tidak menyukai dirinya. lalu dibomohkan dan disihirkan perempuan itu untuk setuju berkahwin dengan lelaki tadi.

3) JODOH DARI ALLAH
Iaitu pandangan 2 pasang mata iaitu lelaki dan perempuan sehingga menusuk ke dalam jiwa. Lalu lelaki itu pun masuk meminang perempuan tadi. Perempuan tadi menerimanya. Mereka bernikah dan bercinta selepas itu kerana cinta selepas kahwin adalah satu2nya cinta yang diredhai ALLAH. Bercinta sampai ke syurga..Itulah SYURGA CINTA..Tanpa berlakunye sebarang bentuk kemaksiatan..